Näin alkuun, anteeksi jos on tavallista enemmän typoja, järjettömiä lauseita ja muuta. Olen ehkä vähän humalassa, en vielä paljoa, mutta toinen viinilasi tyhjenee tässä kirjoittaessani. Ehkä kolmaskin. Olen kaivannut humalaa, ja lisäksi on yksinäinen olo. Siispä aukaisin viinipullon, mitä en ole kuukausiin tehnyt.

Vihdoin olen saanut edes suunnilleen tarpeeksi aikaiseksi tänään. Opiskelun sain aloitettua vasta kun mies tuli kotiin ja ehdotti siivoamista - jotenkin se tuntui epämiellyttävemmältä vaihtoehdolta kahdesta järkevästä. Koska mulla oli opiskelujuttuja ja siivoamista odottamassa tekemistä, mun oli pakko tehdä jompaa kumpaa, ettei iskis mieletön syyllisyys. Valitsin sitten opiskelun, koska siivoaminen tuntui tosiaan ikävälle ajatuksella ja opiskelujen lykkääminen olisi aiheuttanut suurempaa ahdistusta.

Aamupäivä meni opiskeluja vältellessä. Edellistä blogimerkintää kirjoitin pari tuntia, sen jälkeen tein pientä siivousta (roskiksen sangossa oli hometta, se piti pestä ja samalla siivosin sen kaapin missä roskikset on), värjäsin hiukset, pyörin FB:ssa, tein itselleni mansikka-mustikka-smoothien (tai oikeastaan siitä tuli sorbettia, kun marjat oli ihan umpijäässä, joten maito muuttui hileiseksi), surffailin.. Niin ja olin Wii Fitillä puoli tuntia.

 

Kun mies sitten tuli kotiin, en ollut vielä saanut mitään järjellistä aikaan, ja tuo siivousehdotus oli tarpeeksi tönäisemään mut kirjan ääreen. Itseasiassa tuo kirja, toisin kuin edellinen tenttiä varten lukemani, on suhteellisen nopealukuinen, joten teoriassa tuo lukupäiväkirja voisi parin-kolmen päivän intensiivityöllä olla valmis. Tai paras ollakin, kun esseekin pitää ton lisäksi tehdä. Deadline 6.4. Haluan saada valmista ens viikolla, koska ens viikon su on tiedossa juhlintaa, ja haluan lähteä hyvällä omalla tunnolla.

Luulin että mulla ois ollu enemmänki mielessä, mutta ei kai sitten. Ehkä kun olen juonut hieman lisää. Nyt telkkarista hömppää, joka saa mut raivon valtaan (What Not To Wear, ärsyttää kun ihmiset tungetaan samaan muottiin) ja lisää viiniä. Uusi merkintä sitten, jos jotain jännää tulee mieleen. Jossain vaiheessa iskee känniagsti, joten sitä odotellessa.