Nyt kun olen tuosta paniikkikohtauksesta selvinnyt, kirjoittelen sitä mitä muutaman päivän olen suunnitellut. Eli puran vähän perfektionismia. Välillä paineet onnistua kaikessa on mulle ylivoimasia, ja seuraava saattaa selittää sitä.

Eli siis. Miten mun pitäis elää? Tässä se, mitä mieltä joku mun sisällä on siitä:

Aamu:

Herätys tuntia-paria ennen lähtöä kotoa, kuitenkin viimeistään yhdeksältä. Suihku, hampaiden pesu, ihon rasvaus (mulla on todella kuiva iho, talvella varsinkin) ja meikki.

Aamupalaksi jotain terveellistä ja hitaasti sulavaa. Kaurapuuro marjoilla, maitoa ja tuoremehua ois hyvä. Kahvi on ok.

Lähtö kotoa ajoissa, asiallisesti ja sään mukaisesti pukeutuneena.

Päivä:

Läsnä kaikilla luennoilla keskittyen ja mahdollisesti muistiinpanoja tehden, jos luento on sen tyyppinen. Väliajat itsenäistä opiskelua, esseiden yms kirjoittamista.

Lounas jotakin monipuolista ja täyttävää. Esim lihakastiketta, tummaa riisiä, salattia, täysjyväleipää, maitoa ja vettä. Jälkiruoka on ok, jos se ei ole kovin rasvainen/sokerinen. Hedelmäsalatti ois hyvä.

Kun luennot loppuu, vielä tunti-pari opiskelua ja sitten kotiin/harrastuksiin. Terveellisiä välipaloja saa syödä jos on nälkä. Esim täytetty ruisleipä käy.

Ilta:

Harrastuksissa/kotona. Kotona ruuanlaittoa tai siivousta. Ruokaa teen yleensä sen verran että siitä riittää pariksi kolmeksi päiväksi, joten niinä päivinä joina en tee ruokaa ois hyvä käyttää sama aika siivoukseen.

Kun on ruoka/siivous hoidettu, saan olla netissä, katsoa telkkaria tai tehdä muuta kivaa. Pieni herkuttelu sallittu, esim suklaapatukka on ok. Mutta ei joka päivä!

Ennen yhdeksää voisi käydä puolen tunnin kävelyllä, jos mitään muuta liikuntaharrastusta ei ole ollut.

Noin tuntia ennen nukkumaanmenoa iltatoimien aloitus. Hampaiden pesu, meikkien poisto, mahdollisesti suihku. Vartin ennen nukkumaan käymistä vois lukea jotain. Nukkumaan viimeistään klo 22.

 

Ei toi ees kuulosta pahalta ja ois opittavissa. Mutta kun kaikki toi pitäis tehdä joka päivä. Ruuan pitäis aina olla terveellistä, liikuntaa pitää harrastaa vähän joka päivä.

 

Kuinkas mä oikeasti elän? Tässä siitä:

Aamu:

Herätys tuntia-kahta ennen lähtöä. Kuppiin maitokahvi ja koneelle istumaan puoleksi -puoleksitoista tunniksi. Pikainen suihku ja edellisen päivän meikkien poisto. Vaatteet niskaan ja meikki naamaan. Kaupan kautta (sokeritonta Red Bullia, mahdollisesti vähäkalorista evästä) dösärille. Viimeisellä mahdollisella bussilla koululle (jos en ole myöhässä), kiroilua kun taas unohdin pestä hampaat.

Päivä:

Paikalla lähes kaikilla luennoilla. Luennot menee netissä, satunnaisia pätkiä luennoitsejan puheesta kuuntelen.

Väliajat kirjastossa yrittäen opiskella, tosin yleensä surffaillen. Ruuaksi jotain vähäkalorista. Tai oikeastaan mun ruuat on useimmiten välipaloja.

Luentojen jälkeen kirjastossa "opiskelua", usein siitä ei tule mitään.

Harrastuksiin/kotiin.

Ilta:

Kotiin tullessa ruuanlaittoa (jos tarvii) ja kalorien laskemista. Pohdintaa kuinka saisin tehtyä vähäkalorista ruokaa niin ettei mies ala huolestua.

(Mahdollisimman pienen) ruuan jälkeen telkkarin/tietokoneen eteen loppuillaksi. Sisäistä tappelua siitä voinko ottaa leivän. Mahdollisesti pientä napostelua jollain vähäkalorisella/jollakin, missä on jokin ruoka-aine jonka pitäisi nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Todennäköisesti hampaiden pesu. Nukkumaan jossain vaiheessa, mitä tahansa klo 22 ja klo 02 välillä, riippuen siitä ruinaako mies mut ajoissa sänkyyn.

 

Mä olen tosi kaukana siitä, missä mun pitäis olla.